Woord: Stevig liefdevol

Stevig liefdevol

Ik zag het in zijn glimlach,

hoorde het in zijn woorden.

Het was zijn enthousiasme, druk zwaaiend met zijn handen,

de plotse bulderlach, net iets te luid, recht uit het hart.

Zijn nieuwsgierige blikken, oprechte vragen, zijn eerlijke antwoorden.

 

Maar sterker dan dat alles, was het hem. In alle schoonheid, in alle echtheid. Zo kwetsbaar, zo puur.

Hoe zijn vingers zenuwachtig trilden, zijn stem die danste op octaven,

de lieve twijfel in zijn ogen als ie dichterbij kwam.

Zijn luidruchtig wild bonzend hart dat de ruimte tussen ons in vulde.

 

Voor ’t eerst in jaren liet ik mijn zorgvuldig opgetrokken harnas zakken, liet ik me terug écht knuffelen. Stevig maar liefdevol, hard en toch zo ontzettend teder.

En zonder dat hij het wist, stal hij onherroepelijk mijn hart.

Geef een reactie

